Conditii de garantie
Toate ceasurile comercializate la JAPORA sunt originale, noi, in cutie, insotite de certificat de garantie, factura si manual.
CADRU LEGAL DE ACORDARE A GARANTIEI
Garantia oferita nu afecteaza drepturile consumatorilor prevazute de OG 21/1992 si Legea 449/2003.
Prin garantia oferita de catre Vanzator S.C. BEYONTECH S.R.L. se intelege repararea produsului pe perioada garantata, sau in cazul imposibilitatii inlaturarii defectiunii, schimbarea produsului cu unul similar sau restituirea sumei platite la achizitionare in cazul inexistentei produsului in stoc. S.C. BEYONTECH S.R.L. se obliga sa rezolve sesizarile in perioada de garantie cu conditia ca defectul reclamat sa faca obiectul garantiei. Daca defectul reclamat face obiectul garantiei si produsul beneficiaza de certificat de garantie emis de S.C. BEYONTECH S.R.L., plata transportului pentru produsele expediate (tur-retur) in vederea solutionarii garantiei revine in responsabilitatea S.C. BEYONTECH S.R.L., iar expedierea se va face prin aceeasi firma de curierat prin care ati receptionat produsul. Solutionarea garantiei se face in maxim 15 zile calendaristice.
Garantia este de 2 (doi) ani (petru mecanismurile ceasurilor) de la data inscrisa pe factura fiscala si pe certificatul de garantie. Certificatul de garantie este trimis in colet odata cu produsul.
Conditiile de garantie sunt in conformitate cu O.G. 21/1992, Legea 449/2003 si O.G. 174/2008.
La solicitarea garantiei este necesara prezentarea produsului defect cu elementele de identificare intacte (serial number sau ambalaj) impreuna cu accesoriile aferente si insotit de certificatul de garantie in original si factura fiscala (sau copie a facturii fiscale). In cazul in care produsele nu sunt insotite de aceste documente, vor fi returnate solicitantului/expeditorului fara a i se solutiona garantia. Face obiectul garantiei exclusiv mecanismul ceasului. Nu intra sub incidenta conditiilor de garantie: cureaua, bratara, placajul, carcasa, coroana, geamul si bateria.
Schimbarea bateriei intra in atributiile clientului, acest lucru facandu-se doar la un centru autorizat, pentru a nu se pierde garantia asupra mecanismului ceasului.
CONDITIILE CERTIFICATULUI DE GARANTIE
In perioada de garantie aveti dreptul sa reparati gratuit orice defectiune a produsului dvs. care face obiectul garantiei, in conditiile respectarii recomandarilor si instructiunilor generale de utilizare, transport si depozitare incluse in Certificatul de Garantie.
Cumparatorul are obligatia de a pastra certificatul de garantie si factura fiscala. In cazul aparitiei unei defectiuni, conform Legii nr. 449/2003, certificatul de garantie este singurul document care atesta dreptul la garantie si care va fi prezentat impreuna cu factura fiscala (sau copie a facturii fiscale) si dovada platii (chitanta, bon fiscal etc.). Pierderea certificatului de garantie determina anularea garantiei Bunului.
Raspunderea Vanzatorului, este angajata daca lipsa de conforrmitate apare intr-un termen de 2 ani (24 de luni), calculat de la emiterea facturii fiscale.
Abaterile maxime de la precizia de functionare a ceasurilor quartz si autoquartz (chinetic) este de +/- 20 secunde pe luna.
Abaterile maxime de la precizia de functionare a ceasurilor mecanice manuale sau automatice sunt de la +/- 10 secunde pe zi pana la +/- 30 secunde pe zi.
Face obiectul garantiei exclusiv mecanismul ceasului.
NU intra sub incidenta conditiilor de garantie: cureaua, bratara, placajul, carcasa, coroana, geamul si bateria.
In care in care defectul reclamat nu intra sub incidenta conditiilor de garantie si se constata ca defectul afecteaza mecanismul ceasului Bunul primeste respingere de garantie.
Garantia nu acopera urmatoarele situatii:
a. produsele care prezinta defecte fizice precum: lovituri, crapaturi, ciobiri, componente/piese arse sau plesnite etc., etichete sau sigilii de garantie deteriorate, indepartate sau modificate;
b. produsele utilizate in conditii neadecvate (supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta), patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul acestora;
c. defectiuni aparute ca urmare a unei manipularii si pastrarii necorespunzatoare (de ex. schimbarea datei ceasului in intervalul orar 20:00 - 04:00, aplicarea de socuri, interactiunea cu detergenti, cosmetice sau produse petrochimice, pastrarea in medii cu praf, umezeala excesiva sau agenti corozivi, campuri magnetice puternice, mentinerea bateriei in stare consumata in interiorul ceasului, etc);
d. nerespectarea recomandarilor privind etanseitatea sau nerespectarea instructiunilor de utilizare;
e. deteriorari provocate de incendii sau catastrofe naturale;
f. deteriorari derivate din uzura, vechime (de ex. zgarierea sticlei, alterarile culorii sau a materialului bratarilor metalice sau curelelor produse din piele, material textil, cauciuc si alte materiale etc.);
g. orice deteriorare indiferent pe ce parte a ceasului, rezultata din folosirea anormala sau abuziva, lipsa de ingrijire, neglijenta, accidente (lovituri, izbiri, geamul spart etc), folosirea necorespunzatoare a ceasului si nerespectarea instructiunilor de utilizare, in special in ceea ce priveste depasirea limitelor de etanseitate, daca se constata ca aceste cauze au determinat defectiunea reclamata de Cumparator;
h. la ceasurile din categoria I, II si III de rezistenta la apa (conform tabelului de mai jos) se constata prezenta apei in interior;
i. corodarea carcasei si a bratarii este cauzata din cauze biologice (de ex. aciditatea crescuta a transpiratiei);
j. defectiunea este cauzata de folosirea impropie, brusca sau neatenta a Bunului (coroana sau butoanele smulse, urme de lovitura pe carcasa, bratara sau curea rupta, ecran spart);
k. durata de viata a bateriei;
l. bateria consumata;
m. defectiunea este cauzata de efectuarea reparatiilor sau a reglarilor de catre alte persoane decat cele autorizate de firma BEYONTECH SRL;
n. certificatul de garantie in original si factura fiscala (ori copia facturii fiscale) nu sunt prezente cand se solicita service.
Garantia devine nula in oricare una din urmatoarele situatii:
- reclamatia nu este insotita de certificatul de garantie in original si factura fiscala (sau copie a facturii fiscale);
- pierderea certificatului de garantie;
- Bunul primeste respingere de garantie.
Daca defectul constatat face obiectul garantiei cumparatorul are dreptul in mod gratuit la:
a. repararea produsului cumparat si inlocuirea subansamblelor mecanismului defect;
b. inlocuirea integrala a produsului cu unul identic sau similar doar in cazul in care acesta nu poate fi reparat.
COSTURI TRANSPORT
Daca defectiunea reclamata de Cumparator face obiectul garantiei, costurile de transport de la Cumparator catre S.C. BEYONTECH S.R.L. si de la S.C. BEYONTECH S.R.L catre Cumparator revin in responsabilitatea S.C. BEYONTECH S.R.L. , dar numai prin curierul indicat de S.C. BEYONTECH S.R.L., pe teritoriul Romaniei.
In cazurile in care se constata ca defectiunea NU face obiectul garantiei costurile de transport tur-retur, prin curier, vor fi suportate de Cumparator. S.C. BEYONTECH S.R.L. accepta doar coletele trimise prin curier la punctul de lucru al societatii indicat in pagina CONTACT
GRADUL DE REZISTENTA LA UMIDITATE
Producatorul specifica gradul de protectie la umiditate si apa al ceasului prin inscriptionarea pe capacul acestuia sau pe cadran a unui text de tipul "Water Resistant"/"Water Resistant 30 M" sau "Water Resistant 50 M" sau "Water Resistant 100 M" sau "Water Resistant 200 M" etc. In functie de incriptionarea de pe ceasul dvs se pot efectua, cu precautia necesara, activitatile prevazute in tabelul de mai jos sau echivalente.
In tabelul de mai jos sunt prevazute actiunile permise/nepermise in vederea pastrarii nealterate a etanseitatii ceasurilor.
Categ. |
Indicatie WR pe cadran sau pe carcasa ceasului |
Contact accidental cu apa, stropi, spalat pe maini |
Contact frecvent cu apa (de ex. dus) |
Inot de suprafata |
Scufundari neprofesionale, Sarituri in apa |
Scufundari profesionale |
Folosirea coroanei sau a butoanelor sub apa |
I |
Fara rezistenta la apa |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
II |
Cu indicatie WR (Water resistent) |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
III |
30m/ 3ATM/ 3Bar/ 100ft |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
IV |
50m/ 5ATM/ 5 Bar/ 165 ft |
Da |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
Nu |
V |
100m/ 10ATM/ 10Bar/ 330 ft |
Da |
Da |
Da |
Nu |
Nu |
Nu |
VI |
200m/ 20ATM/ 20Bar/ 660 ft |
Da |
Da |
Da |
Da |
Nu |
Nu |
VII |
peste 200m/ 20ATM/ 20Bar/ 660 ft |
Da |
Da |
Da |
Da |
Da |
Nu |
Gradul de protectie la umezeala sau etanseitatea ceasului este variabila pe timp lung in functie de anumiti factori, cum ar fi: uzura ceasului, nivelul general de umiditate atmosferica, nivelul de poluare, modul de folosire a ceasului. De aceea este recomandat sa verificati gradul de etanseitate al ceasului, cel putin odata pe an, preferabil inainte de inceperea sezonului cald sau in cazul in care a suferit un soc puternic. De asemenea se recomanda efectuarea unei revizii tehnice la fiecare 2 ani. La fiecare interventie (de ex. schimbarea bateriei) trebuie verificate garniturile de etanseitate pentru capac, geam si coroana si daca este nevoie, inlocuite.
METODE DE PROTEJARE SI INTRETINERE
- Nu trageti niciodata coroana daca ceasul nu este uscat complet;
- Nu folositi butoanele sau coroana cand ceasul este in apa sau este umed;
- Daca ceasul are o rezistenta la apa de 5 ATM sau mai mare si a fost purtat la mana in contact cu apa sarata, este recomandabil sa il spalati cu apa si sapun dupa fiecare utilizare si sa il uscati complet prin stergere cu o carpa uscata;
- Evitati diferentele de temperatura. Acestea produc condens in interiorul ceasului (de ex. ceas in zapada in zi de iarna foarte insorita sau ceas in apa rece in zi de vara foarte calda);
- Daca s-a produs condens in interiorul ceasului, trageti coroana in pozitie externa si puneti ceasul la uscat, in loc cat mai cald si lipsit de umiditate.
- Pastrati ceasul intr-un loc cat mai uscat pe durata transportului sau a depozitarii;
- Daca ceasul are baterie si nu il purtati o perioada mai indelungata de timp, este recomandabil ca pentru perioada cat depozitati ceasul sa scoateti bateria din ceas.
- Unele ceasuri quartz sunt prevazute cu mecanism EOL (End of Life) prevazut cu o modalitate de indicare a sfarsitului de viata al bateriei. Astfel bateria trebuie schimbata daca secundarul ceasului sare din 2 in 2 secunde (sau din 4 in 4 secunde, in functie de model). Aveti la dispozitie aproximativ 2 saptamani de functionare normala a ceasului.
- Pentru a curata ceasul folositi o carpa moale inmuiata intr-o solutie moderata de detergent neutru. Nu folositi niciodata detergenti volatili.
- Verificati din timp in timp starea curelei sau a bratarii, precum si a axelor telescop care sustin carcasa. Scad astfel sansele de a pierde ceasul de la mana prin deteriorarea accidentala a acestora.
- Nu expuneti ceasul la variatii de temperatura mari sau la umiditate, la soare sau campuri magnetice.
- Intotdeauna dupa inot, clatiti ceasul cu apa calduta si folositi o carpa moale pentru uscare. Asigurati-va ca inainte de clatire coroana este insurubata, iar indicatorii cronografului (daca este cazul) sunt in pozitia initiala. Nu activati functia cronograf si nu schimbati data si ora sub apa.
in cazul In care sesizati ca ceasul dumneavoastra are probleme de functionare, va rugam sa completati formularul de garantie de mai jos sau trimiteti o solicitare in scris pe adresa de email service@japora.ro , care sa contina Nume, Prenume, Telefon, Numar Factura, Data Facturii, Produs, Defectul Reclamat. Numai cererile scrise se vor lua in considerare! Dupa completarea formularului de garantie de mai jos sau trimiterea emailului, echipa noastra va va raspunde pe email in termen de 48 de ore lucratoare, in care vi se va preciza daca problema reclamata este acoperita de garantie sau nu, iar daca se constata ca este necesara o reparatie a ceasului care este acoperita de garantie, va rugam sa expediati, prin aceeasi firma de curierat prin care s-a facut expedierea: ceasul in ambalajul original, impreuna cu Certificatul de Garantie in original si o copie a facturii de achizitie la adresa punctului de lucru: SC BEYONTECH SRL, Str. Praga, nr.19, cod postal 307160, Dumbravita, jud. Timis.
Nu trimiteti colete catre firma noastra fara sa primiti mai intai pe email raspunsul la cererea dvs. de garantie!